Handelsbetingelser
1. Køb hos Let´s eco ApS
(Herefter kaldet Let´s eco)
Food Innovation House
Lysholt Alllé 3
7100 Vejle CVR-nr.: 41676671
2. Priser
Alle priser er i danske kroner og inkl. moms og andre afgifter. Der tages forbehold for:
Force majeure
Leveringssvigt
Afgiftsændringer
3. Ordrebekræftelse
Når du modtager ordrebekræftelsen, skal du kontrollere, at den er i overensstemmelse med din bestilling. Hvis du opdager fejl, eller har ændringer til din ordre bedes du kontakte Let´s eco på neverconventional@lets-eco.com
4. Levering
Pakker leveres normalt indenfor 1-3 arbejdsdage. Der kan dog være længere leveringstid i forbindelse med tilbudskampagner, helligdage og lignende. I tilfælde af at der ikke kan omdeles til privatadressen grundet særlige omstændigheder, vil der blive omdelt til pakkeshop. Let´s eco sender ordrer fragtfrit eller med forudbetalt fragt afhængig af ordre.
Let´s eco leverer i Danmark kun varer på fastlandet, brofaste øer og Bornholm.
5. Betaling
De mulige betalingsmåder på Let´s eco er:
Dankort
Visa
Visa Electron
Mastercard
MobilePay
Vi har sikret vores webshop med SSL-kryptering, som sikrer, at de informationer du indtaster, kun kan ses af Nets (tidligere PBS).
6. Fortrydelsesret
I forbrugerkøb, hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller Internettet, har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret. Du har altså 14 dages fortrydelsesret fra den dag, du modtager dine varer. Fortrydelsesretten kan kun benyttes, hvis varen returneres i væsentlig samme stand og mængde.
Fortrydelsesretten bortfalder, hvis du bruger varen på en måde, som forringer salgsværdien væsentligt. Hvis du fortryder dit køb, kan du enten nægte modtagelse af pakken eller sende varen retur til:
Let´s eco Aps
Food Innnovation House
Lysholt Allé 3
7100 Vejle
Vi beder dig vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for, at de returnerede varer er købt på Let´s eco.dk.
Nægter du modtagelsen af pakken, eller lader være med, at afhente den på posthuset/pakkeshoppen, vil du blive opkrævet forsendelsesudgiften for returnering af pakken til os. Let´s eco anbefaler, at varen returneres via PostNord, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i PostNords system, og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Let´s eco. Yderligere har du mulighed for at kunne efterlyse pakken, såfremt udlevering ikke har fundet sted.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind og du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på neverconventional@lets-eco.com.
I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til PostNord eller anden fragtmand senest 14 dage efter modtagelsen.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i original emballage. Manglende original emballage medfører en forringelse af salgsværdien, hvorfor du ud fra en vurdering foretaget af Let´s eco, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
- Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
- Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
- Levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen
7. Reklamationsret
Eventuelle fejl eller mangler ved levering fra Let´s eco, skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Du er forpligtiget til at angive, og på forlangende, vise, hvordan fejlen eller manglen viser sig. Som udgangspunkt kan du kun klage over fejl, der viser sig senest to år efter, du har fået varen leveret. Klageretten gælder for produktionsfejl.
Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten.
8. Anvendelse af reklamationsretten
Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Let´s eco inden for rimelig tid efter varens modtagelse. Varen returneres i det tilfælde til nedenstående adresse på kundens regning:
Let´s eco Aps
Food Innnovation House
Lysholt Allé 3
7100 Vejle
Du bedes beskrive varens fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen samt oplyse ordrenummeret. Varen skal sendes tilbage i forsvarlig emballage. Vi modtager ikke varer sendt pr. efterkrav eller som sendes uden porto. Desuden henter vi ikke pakker, der blevet sendt “uden omdeling” med PostNord, til en GLS pakkeshop ell. lign.
Har du sendt en vare ind ved fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.
9. Forsvarlig returnering
Alle produkter, der returneres til Let´s eco, skal være forsvarligt indpakket. Hvis du har brudt produktemballagen, bedes du kontakte kundeservice på neverconventional@lets-eco.com. Vi anbefaler, at varen returneres via PostNord, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i PostNords system, og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Let´s eco. Yderligere har du mulighed for at kunne efterlyse pakken, såfremt udlevering ikke har fundet sted.
10. Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (Persondatapolitik)
For at du kan indgå aftale med os på Let´s eco, accepterer du ligeledes vores Privatlivspolitik/persondatapolitik. Som registreret hos Let´s eco har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Let´s eco via e-mail. Læs mere om Let´s eco’s privatlivspolitik andetsteds på denne hjemmeside.
11. Cookies
På Let´s eco.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.
12. Logstatistik
Vi bruger en logstatistik på Let´s eco hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv. Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere www.Let´s eco.dk.
13. Abonnementsvilkår
Aftalens indgåelse: Abonnementsbetingelserne gælder for alle typer af vores abonnementer. Ændringer i navn, adresse, e-mail eller betalingsoplysninger skal straks skriftligt meddeles til Let´s eco på neverconventional@lets-eco.com, og ændres via din konto på vores website. Du vil modtage en kvittering for din abonnementsaftale via e-mail.
Abonnementsperiode og opsigelse: Aftalen er gældende fra den dag, hvor du indgår abonnementsaftalen, og fortsætter til du opsiger abonnementet, eller ved manglende betaling. Abonnementet kan opsiges når du ønsker det, med øjeblikkelig virkning, du binder dig ikke for noget ved Let´s eco. Dog skal abonnementet opsiges inden vi har sendt den pågældende levering. Har du allerede modtaget leveringen, skal du gøre brug af fortrydelsesretten.
Opsigelse: Skal ske via din egen konto side via vores website, skriftligt til Let´s eco på neverconventional@lets-eco.com eller via brev til adressen:
Let´s eco ApS
Food Innovation House
Lysholt Allé 3
7100 Vejle
Hvornår vil min abonnementsbetaling blive trukket? Betaling for dit abonnement vil blive trukket når Let´s eco har afsendt din ordre. Du vil i forbindelse med at pengene bliver trukket, modtage en mail med oplysninger om, hvilket beløb og hvad ordren indeholder. Beløbet, der bliver trukket, vil være det beløb, der matcher den abonnementsløsning du har bestilt. Pengene bliver trukket den dag, din ordre bliver afsendt jf. det abonnement du har oprettet. Din ordre vil altid blive sendt 1-3 hverdage efter din bestilling.
For fremtidige modtagelser af vores abonnement vil ordre blive sendt 1 gang månedligt i starten af hver måned. Betaling for levering trækkes på dit betalingskort samme dag som afsendelse finder sted.
Kvittering for hvert køb via betalingskort fremsendes pr. email. Ellers kan der altid via din konto på Let´s eco opnås adgang til ordrehistorik, kvitteringer samt abonnementsinfo.
Hvis betaling ikke sker senest ved forfald, opkræves et gebyr for hver rykkerskrivelse på 10 % af regningens størrelse. Ved en for sen betaling forbeholder Let´s eco sig ret til at pålægge morarenter i henhold til renteloven §5, stk.1.
Modtages betaling for abonnement ikke, kan Let´s eco uden varsel ophæve abonnementsaftalen.
Ændring af betalingsoplysninger på dit abonnement: Såfremt du får nyt betalingskort eller du under andre omstændigheder ændrer betalingsoplysninger, er det vigtigt at du går ind på deres profil og ændre dine oplysninger. Hvis du ikke ændrer dine oplysninger, vil Let´s eco ikke have mulighed for, at trække betaling for din ordre, og du vil dermed ingen varer modtage.
Hvis du er i tvivl er du meget velkommen til, at kontakte os på neverconventional@lets-eco.com. Alternativt kan du slette dit abonnement og oprette et nyt med de korrekte kortdata.
Ændringer af betingelserne for abonnementet? Ændringer af denne aftale som vil være til kundens fordel, herunder pris- og gebyrnedsættelse, kan af Let´s eco ApS foretages uden forudgående varsel herom. Ændringer af denne aftale til ugunst for kunden, herunder pris- og gebyrstigninger, meddeles med et varsel på minimum 30 dage.
Du skal være fyldt 18 år for at oprette et abonnement ved Let´s eco. Er du under 18 skal Let´s eco have samtykke fra dine forældre.
Du anses for at have godkendt ændringerne, hvis du ikke har meddelt os andet inden den dato, hvor ændringerne træder i kraft. Gældende priser og abonnementsbetingelser er tilgængelig på www.Let´s eco.dk.
Misligholdelse: Hvis du misligholder din abonnementsaftale eller abonnementsbetingelserne, er Let´s eco berettiget til at ophæve dit abonnement uden varsel.
Behandling af personlige oplysninger: For at administrere dit abonnement behandler Let´s eco en række oplysninger om dig, herunder navn, adresse, telefonnummer, e-mail, og andre forhold af betydning for dit abonnement. Ved tegning af abonnement giver du samtykke til, at vi kan benytte oplysningerne til administration af dit abonnement samt til statistiske formål.
14. Elektronisk og telefonisk henvendelse
Som betingelse af oprettelsen af et medlemskab hos Let´s eco, giver du samtidig samtykke til at Let´s eco må kontakte dig med elektronisk post og kontakte dig via telefon. Du vil modtage elektroniske meddelelser i form af e-mails på din registrerede e-mailadresse og SMS-beskeder på det registrerede mobiltelefonnummer.
Let´s eco vil via elektronisk post kontakte dig med informationer om opdateringer, ændringer mv. vedrørende dit medlemskab hos Let´s eco. Du vil også kunne blive kontaktet via telefon på det registrerede mobiltelefonnummer med service/vejledning i hvordan du får mest ud af dit nuværende medlemskab. Du kan til enhver tid afmelde disse beskeder ved at besvare “AFMELD” i en af de mails, vi sender til dig.
15. Er du i tvivl?
Såfremt der opstår tvivlsspørgsmål, er du altid velkommen til at rette henvendelse på neverconventional@lets-eco.com.
16. Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til: neverconventional@lets-eco.com
Hvis det ikke lykkedes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Klager over almindelige varer skal du gå til Forbrugerklagenævnet eller oprette en sag ved den nye Europæiske forbrugerportal ODR.
Forbrugerklagenævnet
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Tlf.: 41 71 50 00
kfst@kfst.dk – www.forbrug.dk
Online Dispute Resolution
http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Betingelser for handel ved Let´s eco er senest opdateret 01.01.2021